Wednesday, August 17, 2011

jodoh ketentuanNya~~

gadis...wanita...


dalam dunia ni..semua nya nak kan jodoh atau bakal suami yang baik untuk diri masing-masing..yang dapat membimbing kita ke jalan Allah..InsyaAllah..Allah sendiri dah tetapkan siapa jodoh kita sejak kita dari dalam kandungan ibu lagi..kita sebagai makhlukNya hendaklah berusaha untuk mencari..

''lelaki yang baik hanya untuk perempuan yang baik''..ini yang selalu aku dengar..sama macam aku..sebagai manusia biasa..aku sendiri ada impian aku..lelaki idaman aku..semestinya aku nak lelaki yang dapat bimbing aku ke jalan Allah..sebab diri aku sendiri seperti tidak terurus lagi..dan memerlukan dorongan dan sokongan terutama dari suami kelak di samping keluarga tersayang(mak.ayah and adik-adik)..InsyaAllah..

orang lain pun mesti macam aku..aku nak seorang lelaki yang boleh terima diri aku seadanya..segala kelemahan diri aku..sebab aku seorang yang sensitif,cepat menangis..lebih-lebih lagi bila kena marah..kena tengking..aku tak suka..bila aku buat salah..tegur slow-slow..and then aku boleh terima..yang penting tak ada tengking and marah..lelaki tu juga mesti terima keluarga aku seadanya..terima pekerjaan aku...InsyaAllah bila dah habis study dekat kolej ni,aku akan jadi seorang staff nurse..bekerja mengikut shift..bukan tu jew,aku nak lelaki yang susah sama-sama senang sama-sama dengan aku..ketawa sama-sama menangis sama-sama..


aku juga nak lelaki yang sayang aku lebih dari aku sayang diri dia..sikap caring yang ada dalam diri dia membolehkan aku sayang diri dia,walaupun pada mulanya susah untuk aku sayang diri dia..lama-kelamaan rasa sayang itu akan datang dalam hati dan aku akan terima diri dia seadanya..romantik tu kalau ada sekali dalam diri dia..package orang cakap..caring+romantik...


dan yang paling penting..aku nak lelaki yang rajin..tak berharap pada diri aku semata-mata..rajin bekerja..rajin tolong isteri bila dekat rumah..banyak betul impian aku kan??itu hanya impian/angan-angan..aku berusaha untuk cari..dan aku akan terima walau macam mana pun si dia yang Allah dah tetapkan..sekarang ni..aku sayang sangat-sangat dekat "dye"..walaupun "dye" kadang-kadang selalu marah aku..tengking aku..semua tu mengajar aku banyak bersabar..selepas aku kenal "dye" sifat sabar aku makin tinggi..aku tak mudah nak melenting macam dulu..dan walaupun "dye" tak lah romantik+caring macam yang aku nak tu..tapi cukup lah "dye" sayang aku..dan terima aku seadanya..


aku percaya "dye"...walaupun kami jauh..kadang-kadang akan datang juga rasa sangsi dalam hati..rasa tak percaya akan datang.."dye" ni jujur tak dengan aku..macam-macam persoalan..tapi bila aku rasa macam tu aku akan cepat-cepat akan tanya "dye"..mesti "dye" rimas dengan aku..sebab aku suka tanya macam-macam...


aku selalu doa yang "dye" lah jodoh aku..and InsyaAllah..kalau jodoh aku dengan "dye"..adalah..dan yang paling penting..aku terima diri "dye" seadanya..and "dye" terima diri aku seadanya..aminn...

                                                                                      amynyami


No comments:

Post a Comment